Engaging students in significant learningUsing Nursing Simulation Lab (NSL)
Keywords:
Meaningful learning, cybernetic simulator, pedagogic strategiesAbstract
The Nursing Simulation Laboratory (NSL) provides today’s Nursing students with a vastly different experience and meaningful learning; students are no longer passive recipients of instructions, as with any teaching strategy is beneficial to help them to farther enhance affective learning, it can also increase critical thinking and confidence. Students participate in designed learning activities requiring faculty supervised, independent assessment and intervention within the framework of the nursing process. They become autonomous, able to analyze and solve different situations in an appropriate way in benefit of patients and their families.
Author Biography
Fanny Patricia Benavides Acosta, Universidad Mariana
Especialista en Educación con énfasis en Pedagogía, Universidad Mariana Integrante Comité de Auto evaluación para la Alta Calidad Coordinadora Relación Docencia – Servicio Docente Asistente Programa de Enfermería Universidad Mariana - San Juan de Pasto - Colombia
How to Cite
Downloads
Languages:
spanishType:
TextDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Revista UNIMAR
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los autores que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).
Altmetric
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |