Actitud docente frente a la educación inclusiva de estudiantes con discapacidad intelectual
DOI:
https://doi.org/10.31948/Rev.unimar/unimar39-1-art7Keywords:
attitude, inclusive education, intellectual disability, teacherAbstract
Objective: to determine the teachers’ attitudes towards the processes of inclusive education of students with intellectual disabilities, where the teacher’s attitude towards the students plays an important role in the educational act. Methodology: mixed paradigm, which gathers quantitative as well as qualitative methods, through the EAPROF survey and the cross-story interview applied to 45 teachers. Results: the teachers interviewed think that it is difficult to work with students with intellectual disabilities, because logistically the institutions do not have the adequate infrastructure, there is not enough training, it takes more time when preparing and planning different classes, there is no permanent accompaniment of a specialist in inclusion processes and neither material resources. Conclusion: In addition to generating institutional policies on educational inclusion, an attitude must be generated from the cognitive component that is more favorable to diversity and the special needs that students require.
Author Biographies
Mónica Rosero-Calderón, Institución Educativa de Mallama
Magíster en Pedagogía. Licenciada en inglés – español. Docente de Aula de Inglés Institución Educativa de Mallama, Nariño.
Dayra Milena Delgado, Institución Educativa Agropecuaria La Vega
Magíster en Pedagogía. Licenciatura en Sociales. Docente de aula de Sociales Institución Educativa Agropecuaria La Vega, San Bernardo, Nariño.
Myriam Alicia Ruano, Institución Educativa Nuestra Señora del Pilar
Magíster en Pedagogía. Socióloga. Docente de aula de Sociales Institución Educativa Nuestra Señora del Pilar, Aldana, Nariño.
Carlos Hernando Criollo-Castro, Universidad Mariana
Magíster en Discapacidad. Especialista en Gerencia Social. Terapeuta Ocupacional. Docente asociado Universidad Mariana, Nariño.
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