Evaluation and evaluation practices
Keywords:
evaluation, primary school teachers, meaning of practicesAbstract
The present article of subject revision promotes the approach to the construction of the theory of the practi-cal knowledge of the evaluation, from the application of an interview guide for groups and the reflexive workshop applied to primary school teachers. This refers to essential categories of analysis such as evaluation practices, assessment strategies and alternative assessment guidelines, as focus areas of interest within the research problem and subproblems drawn by the research group, considering that the true assessment of learning is not in the tests, but in the practical application of what has been learned; hence their relevance in the current circumstances.
Author Biographies
Hna. Omaira Morales Ortiz, Universidad Mariana
Enfermera; Especialista en Paciente Crítico; Magíster en Pedagogía. Docente de la Facultad Ciencias de la Salud, Programa de Auxiliares de Enfermería, Universidad Mariana, San Juan de Pasto, Nariño, Colombia.
Yanet del Socorro Valverde Riascos, Universidad Mariana
Licenciada en Educación Básica con Énfasis en Matemática Creativa e Informática; Especialista en Pedagogía; Magíster en Pedagogía. Docente Facultad de Posgrados y Relaciones Internacionales, Universidad Mariana, San Juan de Pasto, Nariño, Colombia.
Oscar Olmedo Valverde Riascos, Universidad Mariana
Asesor. Doctor en Educación; Magíster en Educación con Énfasis en Docencia Universitaria; Especialista en Computación para la Docencia; Licenciado en Educación Básica con Énfasis en Matemáticas; Economista. Decano de la Facultad de Posgrados y Relaciones Internacionales, Universidad Mariana, San Juan de Pasto Colombia.
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