Study on attrition and non-graduation at the Corporación Universidad de la Costa, Colombia
DOI:
https://doi.org/10.31948/Rev.unimar/37-2-art1Abstract
This research aimed to identify the factors that most affect in late attrition in eighth, ninth and tenth semester students of Universidad de la Costa, in 2017. Materials and Method: as starting point, the interactional theory was used that includes academic, individual, institutional and socioeconomic factors. Two instruments were used in 143 students to correlate dropout and non-graduation factors. Results and conclusions: through the explanatory and factorial analysis, we identified the strongest determinants that affect the dropout and non-graduation of the population, whose results confirm the joint impact of the socioeconomic, individual, academic and institutional factors on dropout and graduation, an additional incentive for the design of truly integral strategies for its prevention.
Author Biographies
Luis Gabriel Turizo Martínez, Universidad de la Costa CUC
Magíster en Educación; Especialista en Pedagogía e Investigación en el Aula; Licenciado en Matemáticas y Física. Docente investigador Universi-dad de la Costa CUC
Kadry García Mendoza, Universidad de la Costa CUC
Magíster en Educación; Psicóloga. Docente Universidad de la Costa CUC.
Saida Soto Cantero, Universidad de la Costa CUC
Magíster en Educación; Psicóloga. Docente Universidad de la Costa CUC
Zoley Fragozo Torres, Universidad de la Costa CUC
Magíster en Psicología Cínica. Directora de Desarrollo Humano Universidad de la Costa CUC.
Tito José Crissien Borrero, Universidad de la Costa CUC
Magíster en Administración; Maestría en Administración de Empresa de Universidad del Norte; Magíster en Educación; Administrador de Empresas. Investigador Universidad de la Costa CUC.
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