Improving teaching practice: contributions to learning English in sixth grade students

Authors

  • Bertha Cecilia Agreda Peña
  • Mónica de los Ángeles Thomé Ponce

Keywords:

Teaching-learning, teaching methods, learning strategies, strengthening, difficulties

Abstract

English is a universal language that has strengthened in the globalized world; along with the technology can strengthen its teaching, ensuring meaningful learning. To achieve the objectives, it was made an analysis of the common problems presented in students, the most relevant teaching methods and the strategies used by teachers to achieve meaningful learning.
This research used three methods like reference: Natural Approach, Total Physical Response and Communicative Language Learning, which could improve teaching – learning process, in addition, to teach English in a dynamic and funny way, using its four skills: listening, reading, writing and speaking.

Author Biographies

Bertha Cecilia Agreda Peña

Magíster en Pedagogía; docente Institución Educativa El Palmar, municipio de Leiva, Nariño, Colombia.

Mónica de los Ángeles Thomé Ponce

Magíster en Pedagogía; docente Institución Educativa María Goretti, San Juan de Pasto, Nariño, Colombia.

References

Blanco, J. (2007). Bilingüismo: la lengua materna ante la globalización. GIST: Education and Learning Research Journal, 1, 39-48.

Canga, A. (2012). El método de la respuesta física (TPR) como recurso didáctico para el aprendizaje del inglés en educación infantil. Revista Iberoamericana de Educación, 60 (3), 1-10.

Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford, University Press.

García, J. (2010). Entrenamiento en estrategias de aprendizaje de inglés como lengua extranjera en un contexto de aprendizaje combinado. Revista Nebrija de Lingüística Aplicada, 8(4), 17-40.

Ledezma, F. (2007). Recursos didácticos en la enseñanza de idiomas extranjeros: Un estudio sobre el uso de la música en el aula de ELE en Noruega. (Tesis de Maestría). Universidad de Bergen, Noruega.

Mata, P. y Saldivia, R. (2009). Diseño de un curso de inglés para los niños del Centro de educación inicial Luisa Cáceres de Arismendi. Cumana, Estado Sucre, Venezuela.

Ministerio de Educación Nacional (MEN). (2006). Formar en lenguas extranjeras: Inglés ¡el reto!. Estándares Básicos de Competencias en Lenguas Extranjeras: Inglés. Colombia: MEN.

Ministerio de Educación Nacional (MEN). (2007). Bases sólidas para el desarrollo humano. Recuperado de http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-133793.html

Omaggio, A. (2001). Teaching language in context. Boston: Heinle y Heinle.

Sandoval, M. (2010). Estrategias de enseñanza del idioma inglés para el desarrollo del enfoque comunicativo en el nivel de bachillerato. México: Universidad Tangamanga, San Luis Potosí.

Rodríguez, M. (2004). La teoría del aprendizaje significativo. Centro de Educación a distancia. Santa Cruz de Tenerife. Concept Maps: Theory, Methodology, Technology Proc. of the First Int. Conference on Concept Mapping Pamplona. España.

Rodríguez, M. (2010). La teoría del aprendizaje significativo en la perspectiva de la psicología cognitiva. Barcelona: Ediciones Octaedro, S.L.

How to Cite

Agreda Peña, B. C., & Thomé Ponce, M. de los Ángeles. (2019). Improving teaching practice: contributions to learning English in sixth grade students. Revista Criterios, 22(1), 77–85. Retrieved from https://revistas.umariana.edu.co/index.php/Criterios/article/view/1811

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2019-02-26

Issue

Section

Artículos resultado de investigación

Altmetric

QR Code
Article metrics
Abstract views
Galley vies
PDF Views
HTML views
Other views

Some similar items: