Non-Euclidean theories and Philosophy of Science 20th century: epistemological trends 21st century
Keywords:
philosophy of science, Epistemological trends, non-Euclidean theoriesAbstract
The statements of Senior (2001) and Bojacá (2000) induce the discussion of the first step about Euclid’s postulates, as precedents, and henceforth the connotation of reasoning, which for the latter emerged as contrary theories that influence the development of nineteenth- century science and the philosophy of science in the twentieth century. It is intended to analyze the emergence of non-Euclidean theories and their influence on the philosophy of science of the twentieth century, as
well as Euclidean Theory and non-Euclidean theories.
Author Biographies
José Eriberto Cifuentes Medina, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Doctorando en Educación; Magíster en Educación; Especialista en Educación con Énfasis en Evaluación
Educativa; Licenciado en Teología; Licenciado en Filosofía y Educación Religiosa. Docente de la Facultad
de Estudios a Distancia, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia.
José Irenarco Pedraza Suaréz, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Doctorando en Gerencia Pública y Política Social; Magíster en Administración; Especialista en Evaluación
Pedagógica; Administrador de Empresas. Director Escuela de Ciencias Administrativas y Económicas,
Facultad de Estudios a Distancia, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia.
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