Therapeutic accompaniment outside the limits of consulting room: a life experience in situ
DOI:
https://doi.org/10.31948/rev.criterios/28.2-art9Keywords:
Accompaniment, family visits, family therapy, interventionAbstract
This article is proposed in a three-voice conversation, with the objective of reflecting on family studies for in situ therapeutic accompaniment. The discussion is given around the place of transformations of mental structures and practices to agitate change and promote movements in the family system; the possibilities for action from the in situ as a vital experience of relationship for the benefit of the group and its context are reviewed. By way of conclusion, a series of benefits and challenges that are visible through professional action with families at home, recognizing their territory, is unleashed; the strengthening of accompaniments in context is stimulated to broaden the focus and break the practical limits generated in the office to promote family development with human systems in their own home.
Author Biographies
Alexander Ospina-García
Maestrante en Educación, Universidad Americana de Europa -UNADE-, México; Especialista en Terapia Familiar, Universidad Católica Luis Amigó, Medellín; Profesional en Desarrollo Familiar, Universidad de Caldas, Manizales.
Alexander Rodríguez-Bustamante
Doctorando en Educación, UPB-Medellín; Magíster en Educación y Desarrollo Humano, CINDE-Manizales; Especialista en Terapia Familiar, Especialista en Docencia Investigativa Universitaria, Profesional en Desarrollo Familiar y Estudiante de la Especialización en Gestión Educativa de la Universidad Católica Luis Amigó, Medellín, Colombia.
Gloria María López-Arboleda
Posdoctora en Bioética; Doctora en Filosofía; Magíster en Psicología; Educadora y Formadora en Sexualidad Humana; Psicóloga.
Integrante del grupo de investigación Farmacodependencia y Otras Adicciones (GIFA). Directora del Doctorado en Estudios Interdisciplinarios en Psicología de la Universidad Católica Luis Amigó, Medellín, Colombia.
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