Selection criteria for distribution channel of beef cattle in Meta Department
Keywords:
criteria, distribution channels, beef cattle, selectionAbstract
Through the methodology of multicriteria analysis and following an exploratory model, we determined the selection criteria that have infl uenced the choice of distribution channels of beef catt le in Meta department. The information was grouped into three criteria: fi nancial, security and marketing. Each of the producers assigned weights to each criterion according to their importance in the selection of the distribution channel. To sum up, the most relevant criteria were: 1) Profi tability; it must be projected as a goal in accordance with national conditions and possibilities of productivity; 2) Antiquity; criterion that gives more confi dence to the catt leman in the aspects of economic type to have certainty of the payment and the knowledge that the intermediary provides of the business; 3) Sales volume; it’s common the placement of livestock to the market, made stationary and of considerable volume.
Author Biography
Martha Lucia Vargas Bacci, Universidad de los Llanos
Magister en Mercadeo Agroindustrial ( Universidad Jorge Tadeo Lozano), Especialista en Mercadeo Agropecuario ( Universidad Jorge Tadeo Lozano), Médico Veterinario y Zootecnista (Universidad de los Llanos).Profesor Auxiliar Universidad de los Llanos (Meta, Colombia), integrante del grupo de investigación Territorio y Ambiente;
References
Díez, E. (2004). Distribución Comercial (3ª ed.). Madrid: McGraw-Hill.
Gobernación del Meta. (2008). Cadenas productivas del Meta. Acuerdos regionales de competitividad. Villavicencio, Meta: Secretaría de Agricultura y Ganadería.
Gobernación del Meta. (2011). Informe de coyuntura año 2011. Evaluaciones agropecuarias. Villavicencio, Meta: Secretaría de Agricultura, Ganadería y Desarrollo Rural.
Federación Colombiana de Ganaderos (FEDEGAN). (2012). Inventario Bovino. Recuperado de http://www.fedegan.org.co/estadisticas/publicaciones-estadisticas
Lafaurie, J. (2011). Situación actual y perspectivas de la producción de carne de res. Presentación realizada en EXPOFRIGORÍFICO, Bogotá D.C. Recuperado de: http://www.slideshare.net/PROYECTOSNAVARRA/colombia-situacin-actual-y-futura-sector-carne-bovina-fedegan
Mendoza, G. (1995). Compendio de mercadeo de productos agropecuarios (2da. ed.). San José: Servicio Editorial del Instituto Interamericano de Cooperación para la Agricultura (IICA).
Ministerio de Agricultura y Desarrollo Rural. (2009). Agenda prospectiva de investigación y desarrollo tecnológico para la cadena cárnica bovina en Colombia. Bogotá D.C. Recuperado de http://www.minagricultura.gov.co/archivos/agenda_carne_bovina.pdf
Rubio, P. (2009). ¿Cómo llegar a ser un experto en Marketing?. Recuperado de www.eumed.net/libros/2009a/506/
How to Cite
Downloads
Languages:
esDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Revista UNIMAR
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los autores que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
1. Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
2. Los autores pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).
Altmetric
Article metrics | |
---|---|
Abstract views | |
Galley vies | |
PDF Views | |
HTML views | |
Other views |