Pedagogical strategy to promote the culture of entrepreneurship in the Ciudad de Pasto Municipal Educational Institution

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31948/rev.criterios/30.1-art2

Keywords:

capital humano, educação, ciência, tecnologia e inovação

Abstract

This study aims to identify the factors that make it possible to promote the culture of entrepreneurship. For this, it is necessary, in the first instance, to investigate the factors of entrepreneurship, to contrast the information and characterize seventh-grade students, through an instrument subject to expert judgment that, in addition, will also be applied to teachers and parents, since teachers will be in charge of implementing the pedagogical strategy to promote the culture of entrepreneurship. Parents play a fundamental role since they will be responsible for helping their children in activities related to promoting the culture of entrepreneurship within the educational institution. In the second instance, with the information collected, various pedagogical strategies will be designed to promote the culture of entrepreneurship, which will be very useful, as long as they are implemented in the Ciudad de Pasto Municipal Educational Institution. This study is part of a mixed methodology: quantitative –surveys–
and qualitative –interviews–.

Author Biographies

José Luis Sedan Cadena

Magíster en Administración e Innovación, Universidad Simón Bolívar; Especialista en Gerencia Educativa, Universidad San Buenaventura; Licenciado en Filosofía y Ciencias Religiosas, Fundación Universitaria Católica del Norte.

Luis Eberto Guerra Márquez

Magíster en Administración e Innovación, Universidad Simón Bolívar; Especialista en Gestión Humana, Universidad Sergio Arboleda; Especialista en Gerencia de Mercadeo, Universidad Jorge Tadeo Lozano; Especialista en Docencia Universitaria, Universidad Santo Tomás; Administrador de Empresas, Universidad Popular del Cesar.

Martha Leonor Cala Rojas

Magíster en Administración e Innovación, Universidad Simón Bolívar; Especialista en Gerencia de la Calidad y Auditoría en Salud, Universidad del Norte; Especialista en Gerencia de Empresas, Universidad de Santander; Administradora de Empresas, Universidad Popular del Cesar.

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How to Cite

Sedan Cadena, J. L., Guerra Márquez, L. E., & Cala Rojas, M. L. (2023). Pedagogical strategy to promote the culture of entrepreneurship in the Ciudad de Pasto Municipal Educational Institution. Revista Criterios, 30(1), 31–43. https://doi.org/10.31948/rev.criterios/30.1-art2

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2023-03-09

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