Professional practice and Emotional impact

Authors

  • Mireya Elizabeth Vallejo Erazo Universidad Mariana

Keywords:

Emotional Impact, Professional Practice, Social work.

Abstract

This article reflects on the emotional impact of the
social work students when they start the professional
practice in the educational institutions of San Juan de
Pasto, so based on that, it’s possible to identify some
significant academic and emotional elements that
can serve as referent to the academic process that
is run at the Academy and promote a well-rounded
education. In this regard the reference were the
academic curriculum of the program, the concept of
change as manager of crisis in human, among other concepts and epistemological approaches, which are linked to the process of
adaptation of students to the educational context of professional practice.

Author Biography

Mireya Elizabeth Vallejo Erazo, Universidad Mariana

Magíster en Pedagogía. Docente Programa Trabajo Social, Universidad Mariana, San Juan de Pasto, Nariño, Colombia.

References

Anderson, R. (1994). La conducta humana en el medio social: enfoque sistémico de la sociedad. Gedisa Editorial.

Bolinches, A. (1996). El Cambio Psicológico. Un camino para la superación personal. DEBOLSILLO.

Bowler, P. y Morus, I. (2007). Introducción: Ciencia, sociedad e historia. En: Panorama general de la ciencia moderna (pp. 1-27). Madrid: Crítica.

Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro: Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el siglo XXI, presidida por Jacques Delors. Correo de la UNESCO.

Diccionario Soviético de Filosofía. (1965). Montevideo: Ediciones Pueblos Unidos. Recuperado de http://www.filosofia.org/enc/ros/cambio.htm

Domínguez, M. (2006). La formación para la práctica profesional del trabajador social. Recuperado de: https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/2002396.pdf

Diccionario interactivo ABC. (2007-2015). Recuperado de http://www.definicionabc.com/general/interactivo.php

Erikson, E. (1968). Identity: youth and crisis. Nueva York: W.W. Norton. Federación Internacional de Trabajadores

Sociales (FITS). (2000). Definición del Trabajo Social, Asamblea General de Montreal (Canadá). Recuperado de www. Ifsw.org

Mayor, F. (2010). La paz es el camino. Recuperado de www.fund-culturadepaz.org/spa/03/2010/FMZ_UNED_feb2010.pdf

Pérez, L., Pérez, C., Gómez, F. y Munuera, F. (1989). Reflexiones sobre las prácticas de Trabajo Social. ESC. U. de Trabajo Social, (2), 143-157.

Poveda, P. (2003). El poder de la autoestima: como potencializar este importante proceso psicológico. México: Paidós.

Simó Algado, S. y Thibeau, R. (2007). La torre de marfil: educación para el mundo contemporáneo. Revista Informativa de la Asociación Profesional Española de Teraputas Ocupacionales, 41, 57-68.

Universidad Mariana. (s.f.). Programa de Trabajo Social. Recuperado de www.unimar.edu.co

Vázquez, A. (2007). Psicóloga Clínica. San Juan, Puerto Rico.

How to Cite

Vallejo Erazo, M. E. (2019). Professional practice and Emotional impact. Revista Criterios, 22(1), 281–192. Retrieved from https://revistas.umariana.edu.co/index.php/Criterios/article/view/1822

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2019-02-26

Issue

Section

Artículos resultado de investigación

Altmetric

QR Code
Article metrics
Abstract views
Galley vies
PDF Views
HTML views
Other views